filmomaniak.pl NEWSROOM Sci-fi kocha neonową zieleń; naukowcy na tropie trendów, które zapewniają filmom sukces Sci-fi kocha neonową zieleń; naukowcy na tropie trendów, które zapewniają filmom sukces Naukowcy jednego z amerykańskich uniwersytetów przyjrzeli się paletom barw filmów z kilku ostatnich dekad. Cały eksperyment ma pomóc filmowcom w tworzeniu przyszłych kinowych hitów. ciekawostki filmoweZbigniew Woźnicki 10 marca 2023 5 Źrodło fot. Matrix; Lana Wachowski i Lilly Wachowski; Warner Bros. Pictures; 1999i Jak bardzo różni się paleta barw pomiędzy różnymi gatunkami filmowymi i co zmieniło się w kolorach w kinie na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat? Odpowiedzi między innymi na te pytania znaleźli naukowcy Uniwersytetu Waterloo, którzy przy użyciu algorytmu centroidów sprawdzili aż 29 tysięcy zwiastunów filmowych produkcji, które miały premierę między 1960 a 2019 rokiem. Powiązane:Najlepsze filmy wszech czasów - to jest 20 filmów, które polecam każdemu Do badań wybrano zwiastuny, ponieważ przeważnie zawierają kluczowe dla filmu sceny. Krótkie nagrania miały być niezawodną, skondensowaną formą, która pozwoliła w efektywny sposób zdobyć najpotrzebniejsze dane. W wynikach, które zostały przedstawione w artykule, pokazano palety barw następujących filmów: Ucieczka Logana (1976 rok);Obcy: 8 Pasażer Nostromo (1979 rok);Matrix (1999 rok);Bracie, gdzie jesteś? (2000 rok);Niepamięć (2013 rok);Grand Budapest Hotel (2014 rok).Źródło: Uniwersytet Waterloo Zaprezentowano dwa rodzaje palet barw: u góry składające się z 8 kolorów, a na dole z 15. Naukowcom udało się nauczyć algorytm, żeby z góry odrzucał odcienie skóry oraz barwy asfaltu na ulicach. Badanie pokazało, że pewne gatunki uniwersalnie korzystają z pewnych kolorów. Przykładowo w westernach zobaczymy stonowane, ziemiste kolory i to bez względu na rok powstania filmu. Natomiast w przypadku science fiction najpopularniejszym kolorem jest neonowa zieleń. Nie są to jednak wszystkie wnioski, jakie wyciągnięto z badania, o czym wspomniała jego współtwórczyni, Andreea Pocol: Filmy z lat 60. i 70. miały tendencję do wykorzystywania głównie nasyconych kolorów podstawowych. Analiza naszych badaczy udowodniła, iż nowoczesne technologie pomogły reżyserom na rozszerzenie dostępnej palety barw w kreatywny sposób. Całe badanie oraz wyciągnięte z niego wnioski nie były bez celu. Mają one pomóc w śledzeniu trendów oraz zmian, jakie zachodzą w kinematografii. Naukowcy z Uniwersytetu Waterloo wyjaśnili, że komputerowe badania filmów pozwolą wcześniej przewidzieć, czy tworzone widowisko ma szanse na sukces, czy pisana jest mu porażka. Może Cię też zainteresować: Nowy Luther jest taki jak jego bohater – nierówny, ale błyskotliwyTwin Peaks na zawsze zmieniło telewizję, choć głośno ją wyśmiewałoTitanic to najlepszy boomerski wyciskacz łez, jaki kiedykolwiek powstał Czytaj więcej:Najlepsze filmy lat 90. Nasze top 20 POWIĄZANE TEMATY: ciekawostki filmowe Matrix Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Raz Mariska Hargitay wstrzymała prace na planie Law & Order: SVU, aby pomóc dziewczynce, która pomyliła ją z prawdziwą policjantką Raz Mariska Hargitay wstrzymała prace na planie Law & Order: SVU, aby pomóc dziewczynce, która pomyliła ją z prawdziwą policjantką „Dało mi to nauczkę”. Denzel Washington już nigdy nie powtórzy tej jednej rzeczy, którą zrobił na planie filmu z lat 80 „Dało mi to nauczkę”. Denzel Washington już nigdy nie powtórzy tej jednej rzeczy, którą zrobił na planie filmu z lat 80 „Nie mogę błagać mężczyzny w telewizji”. Ellen Pompeo była tak zawstydzona kręcąc tę ikoniczną scenę z Grey’s Anatomy, że podczas niej naprawdę płakała „Nie mogę błagać mężczyzny w telewizji”. Ellen Pompeo była tak zawstydzona kręcąc tę ikoniczną scenę z Grey’s Anatomy, że podczas niej naprawdę płakała „Miałem wiele obaw co do narracji”. Harrison Ford nazwał pracę nad Blade Runnerem „koszmarem” „Miałem wiele obaw co do narracji”. Harrison Ford nazwał pracę nad Blade Runnerem „koszmarem” „Nie, dziękuję”. The Walking Dead byłoby zrujnowane, gdyby nie ta jedna decyzja, która ocaliła serial „Nie, dziękuję”. The Walking Dead byłoby zrujnowane, gdyby nie ta jedna decyzja, która ocaliła serial