Filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 19 maja 2022, 13:25

Netflixa coraz częściej opuszczają wieloletni subskrybenci

Widzowie zaczynają odwracać się od Netflixa i rezygnują z dalszej subskrypcji. Rośnie również odsetek osób, które korzystały z platformy dłużej niż trzy lata i również zdecydowały się na odejście od niej. Są duże szanse, że trend będzie utrzymany.

Źródło: flickr.com / Chris Yarzab

Portal The Information przygotował specjalny raport, w którym przedstawił dane dotyczące subskrybentów Netflixa na terenie Stanów Zjednoczonych. Wyniki przekazane przez firmę Antenna pokazują, że 2022 rok zaczął się gwałtownym spadkiem liczby użytkowników, gdy porówna się to z okresem ostatnich dwóch lat.

Pozycja Netflixa jako numer 1 słabnie

Jeszcze w pierwszym kwartale 2020 roku 69% rezygnujących to były osoby używające Netflixa mniej niż rok, 17% od roku do dwóch lat, 8% od dwóch do trzech lat, a tylko 5% to użytkownicy korzystający z platformy ponad trzy lata. Ich łączna liczba wynosiła 2,1 miliona i od tego czasu te liczby rosły, ale nieznacznie.

Pierwszy kwartał 2021 roku to 2,5 miliona rezygnujących, gdzie 65% to były osoby z najmniejszym stażem, 16% z maksymalnie dwuletnim, 9% do trzech lat, a 10% z ponad trzyletnim okresem subskrybowania. Więcej osób w stosunku do roku poprzedniego, ale wtedy jeszcze wyglądało to pozytywnie, ponieważ w trzecim kwartale 2020 roku odeszło 2,8 miliona subskrybentów.

W porównaniu z poprzednimi latami początek 2022 roku wygląda bardzo źle. W tym roku padł rekordowy wynik. Nie dość, że z Netflixa zrezygnowało aż 3,6 miliona osób, co jest bardzo wysokim wzrostem odchodzących, jeśli porównamy to z wcześniejszymi wynikami, to dodatkowo aż 13% spośród tych osób, to subskrybenci z ponad trzyletnim stażem. Jednocześnie 19% to osoby, które postanowiły odejść, a używały usługi maksymalnie do dwóch lat. Zaś w tym roku 60% to osoby z maksymalnie rocznym okresem subskrybowania, które postanowiły zrezygnować.

Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj

Netflix robi, co może, ale nie tak, jak powinien

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być oczywiście koniec lockdownu, związanego z pandemią wirusa COVID-19. Coraz mniej osób spędza dużo czasu w domu. Ludzie coraz więcej wychodzą na dwór i nie mają potrzeby opłacania usługi z serialami. Mimo wszystko należy pamiętać o samych krokach, jakie podejmuje firma.

Plany wprowadzania reklam, brak chęci zatrzymania kreatywnych twórców i zamykanie działów z licznymi talentami. To w połączeniu z ponowną próbą ograniczenia dzielenia kont nie przysparza fanów. Tym bardziej, że aktualnie jest dużo alternatyw, które ciągle rosną i depczą liderowi po piętach.

Zarząd Netflixa musi przypomnieć sobie, czemu przede wszystkim na początku odnieśli taki sukces. Kontrowersyjne decyzje będą skutkowały dalszym odpływem widzów i podniesienie cen, które też miało miejsce, nie jest rozwiązaniem. Z drugiej strony, być może taki kubeł zimnej wody jest potrzebny, aby ostudzić osoby odpowiedzialne za usługę i pomoże to w jej naprawieniu oraz ulepszeniu.

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – tvfilmy, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z filmami i serialami. Znajdziecie tam liczne ciekawostki, fakty, historie z planu i opinie.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

kalendarz wiadomości
2022
maj
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21

22

23 24 25 26 27 28

29

30 31        
Filmomaniak.pl

Codzienne newsy o filmach i serialach.