Netflix traci w oczach klientów; platforma z najniższą postrzeganą wartością

Rynek platform streamingowych cały czas rozrasta się, a konkurujące ze sobą serwisy starają się przygotować jak najlepszą ofertę, aby przyciągnąć nowych klientów. Jak w tym wszystkim prezentuje się Netflix?

news
Ania Orzech 29 czerwca 2022
6

Logo Netflix/Netflix/ materiały promocyjne

Globalny rynek serwisów VOD został opanowany m.in. przez platformy HBO Max, Amazon Prime Video, Apple TV+ oraz Disney+, które ostro rywalizują z czołowym graczem. Mowa tu oczywiście o Netfliksie, który przez długi czas stał na szczycie. Ostatnie miesiące nie były jednak dla serwisu łatwe, gdyż mierzy się on z pierwszym od dekady spadkiem ogólnej liczby subskrybentów.

Apple TV kupisz tutaj

Czerwona platforma walczy dzielnie, jednak próby ratowania zysków za pomocą takich metod, jak pobieranie opłaty od współdzielenia kont czy wprowadzenie reklam, negatywnie odbiły się na wizerunku streamingowego giganta.

Zjawisko to idealnie zobrazowało najnowsze badanie przeprowadzone na amerykańskich klientach płatnych usług streamingowych. Jak informuje portal Variety, firma Whip Media zebrała od ponad 2,4 tys. osób opinie dotyczące ich nastawienia do poszczególnych serwisów. Jak wynika z owej ankiety, Netflix bardzo dużo stracił w oczach odbiorców.

HBO Max i Disney+ coraz lepiej oceniane, a Netflix uznawany za najmniej opłacalny

Oferta Netflixa jest przez badanych użytkowników uważana jako dosyć nieopłacalna. Zaledwie 62% badanych przyznało, że jest zadowolona ze stosunku ceny do oferty serwisu. Zwycięzcą w tej kategorii zostało HBO Max z wynikiem 85%. Na niższych miejscach uplasował się Disney+, Hulu i Paramount+.

HBO Max kupisz tutaj

Netflix zajął ostatnie miejsce. Powody do niepokoju mają również szefowie Apple TV+, gdyż ten serwis również uznawany jest za zbyt drogi względem oferowanych treści.

Netflix traci w oczach klientów; platforma z najniższą postrzeganą wartością - ilustracja #1
Źródło: Whip Media 2022 Streaming Satisfaction Report

HBO Max pozostaje liderem, jeśli chodzi o jakość produkcji oryginalnych i różnorodność oferowanych treści. Netflix został doceniony za polecanie nowych filmów i seriali do oglądania oraz za ogólne doświadczenia korzystania z usługi. Niestety subskrybentów wciąż ubywa i na razie nic nie zapowiada poprawy sytuacji czerwonej platformy.

Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj

Netflix z roku na rok traci w oczach klientów

W 2021 roku aż 41% pytanych twierdziło, że nie zrezygnuje z Netflixa. W 2022 roku jest to już tylko 31%. Za to wynik HBO Max wzrósł o 6 punktów procentowych, a Disney+ o 5 punktów procentowych.

Netflix traci w oczach klientów; platforma z najniższą postrzeganą wartością - ilustracja #2
Źródło: Whip Media 2022 Streaming Satisfaction Report

Na naszych oczach budowana przez lata dominacja streamingowego giganta rozpada się niczym domek z kart. Zwłaszcza, że ogólna ocena zadowolenia z korzystania z serwisu VOD w przypadku Netflixa również zmalała o 10 punktów procentowych.

Amazon Prime Video kupisz tutaj

Netflix traci w oczach klientów; platforma z najniższą postrzeganą wartością - ilustracja #3
Źródło: Whip Media 2022 Streaming Satisfaction Report

Czy Netflix zdoła się jeszcze podnieść? Aby to zrobić na pewno potrzebuje dużej, gruntownej reformy, która na nowo przyciągnęłaby klientów.

POWIĄZANE TEMATY: Netflix VoD

Autor: Ania Orzech

Tomb Raider: Legenda Lary Croft - czy będzie 2. sezon? Netflix zdecydował

Tomb Raider: Legenda Lary Croft - czy będzie 2. sezon? Netflix zdecydował

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

Terminator Zero - czy będzie 2. sezon serialu Netflixa?

Terminator Zero - czy będzie 2. sezon serialu Netflixa?

Chłopiec i czapla wylądował na Netflixie. Nagrodzone Oscarem arcydzieło Studia Ghibli można już obejrzeć w streamingu

Chłopiec i czapla wylądował na Netflixie. Nagrodzone Oscarem arcydzieło Studia Ghibli można już obejrzeć w streamingu

„Nie będziemy głupcami”. To koniec Różowych lat 90. Netflix anulował sequel popularnego sitcomu, ale jest jeszcze nadzieja dla serialu

„Nie będziemy głupcami”. To koniec Różowych lat 90. Netflix anulował sequel popularnego sitcomu, ale jest jeszcze nadzieja dla serialu