Netflix ma problemy z wprowadzeniem reklam

Plany Netfliksa dotyczące wprowadzenia oferty z reklamami nieco się komplikują. Platforma zmuszona będzie renegocjować umowy m.in. z Sony Pictures Television, Universal i Warner Bros.

news
Ania Orzech 14 lipca 2022
1

logo Netflix/kadr z serialu Breaking Bad

Jak poinformował Reuters powołujący się na informacje The Wall Street Journal, streamingowy gigant prowadzi rozmowy z dużymi hollywoodzkimi studiami o wprowadzeniu u siebie tańszego pakietu z reklamami. Przedstawiciele Netfliksa będą musieli renegocjować umowy dotyczące starszych programów telewizyjnych, takich jak Breaking Bad z Sony Pictures Television czy Agenci NCIS z Paramount Global, aby móc wyświetlać obok nich reklamy.

Netflix tworzy dużo własnych treści, jednak część z nich pozyskuje również od innych firm. Zatem otrzymanie takich uprawnień ma kluczowe znaczenie dla platformy, jeśli chce, aby tańsza oferta z reklamami oferowała równie bogaty katalog filmów i seriali, jak w przypadku tej bez reklam.

Netflix renegocjuje umowy z hollywoodzkimi studiami

Firmy, z którymi Netflix prowadzi negocjacje, aby na platformie mogły znaleźć się reklamy obok ich treści, prawdopodobnie będą dążyć do premii w wysokości od 15% do 30% w stosunku do istniejących umów.

Jak wyjaśnił Jeffrey Schlesinger, były prezes Warner Bros. Worldwide Television Distribution, który obecnie kieruje firmą doradczą Former Bros. Media LLC:

Każdy dystrybutor, do którego zwróci się Netflix, podejmie takie kroki, aby zapewnić sobie odpowiedni zysk.

Netflix podkreśla, że nadal trwają w firmie dyskusje dotyczące wprowadzenia reklam i nic nie jest przesądzone.

Jak mówi rzeczniczka platformy:

Wciąż jesteśmy w fazie planowania, jak uruchomić tańszą opcję z reklamami i nie podjęto jeszcze żadnych decyzji.

Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj

Dlaczego Netflix zamierza wprowadzić reklamy?

Dla przypomnienia, Netflix zaczął rozważać takie kroki, gdyż aktualnie z subskrypcji platformy rezygnuje coraz więcej klientów. W pierwszym kwartale bieżącego roku serwis zanotował spadek liczby subskrybentów o 200 tys. Był to pierwszy taki przypadek w historii Netfliksa, a jego przedstawiciele mówią otwarcie, że wzrost wpływów platformy zwalnia, między innymi na wskutek współdzielenia profili i konkurencji.

W związku ze stale słabnącymi wynikami, Netflix postanowił, że wprowadzi w czwartym kwartale tego roku tańszy pakiet z reklamami, który może potencjalnie przyciągnąć nowych subskrybentów, wcześniej niekorzystających z usługi ze względu na cenę.

Microsoft przygotuje Netfliksa na wersję z reklamami

O wprowadzeniu reklam na Netfliksie wiadomo już od jakiegoś czasu. Teraz dowiedzieliśmy się, kto będzie odpowiadał za techniczne aspekty nowej oferty.

O współpracy poinformował również Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu, który podzielił się tą informacją na swoim twitterowym profilu.

Cieszymy się, że Netflix wybrał Microsoft jako swojego partnera w zakresie technologii reklamowych i sprzedaży. Chcemy, aby wydawcy mieli więcej długoterminowych opłacalnych platform do zarabiania na reklamach, żeby więcej osób miało dostęp do ulubionych treści, gdziekolwiek się znajdują.

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTubetvfilmy, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z filmami i serialami. Znajdziecie tam liczne ciekawostki, fakty, historie z planu i opinie..

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

POWIĄZANE TEMATY: Netflix VoD Breaking Bad

Autor: Ania Orzech

Tomb Raider: Legenda Lary Croft - czy będzie 2. sezon? Netflix zdecydował

Tomb Raider: Legenda Lary Croft - czy będzie 2. sezon? Netflix zdecydował

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

Terminator Zero - czy będzie 2. sezon serialu Netflixa?

Terminator Zero - czy będzie 2. sezon serialu Netflixa?

Chłopiec i czapla wylądował na Netflixie. Nagrodzone Oscarem arcydzieło Studia Ghibli można już obejrzeć w streamingu

Chłopiec i czapla wylądował na Netflixie. Nagrodzone Oscarem arcydzieło Studia Ghibli można już obejrzeć w streamingu

„Nie będziemy głupcami”. To koniec Różowych lat 90. Netflix anulował sequel popularnego sitcomu, ale jest jeszcze nadzieja dla serialu

„Nie będziemy głupcami”. To koniec Różowych lat 90. Netflix anulował sequel popularnego sitcomu, ale jest jeszcze nadzieja dla serialu