Artyści VFX Marvela wykonali „historyczny pierwszy krok” w stronę poprawy warunków pracy

Osoby odpowiadające za efekty specjalne w Marvel Studios zagłosowały za dołączeniem do związku zawodowego, co powinno pozytywnie wpłynąć na ich przyszłą pracę.

news
Marcel Bojar 8 sierpnia 2023
1
Źrodło fot. Thor: Miłość i grom, Taika Waititi, Marvel Studios, 2022
i

Pracownicy działu efektów specjalnych w wytwórni filmowej Marvel ogłosili chęć dołączenia do związku zawodowego, co może stanowić przełomowy moment w branży filmowej. Po latach pracy nad spektakularnymi efektami wizualnymi, ekipa Marvela postanowiła wspólnie walczyć o swoje praca i godziwe traktowanie.

Zrzeszenie pracowników, ogłoszone niedawno przez IATSE, ma na celu poprawę warunków pracy i zabezpieczenie interesów zawodowych członków ekipy odpowiedzialnej za efekty specjalne w kinowych hitach Marvela.

Mark Patch tak skomentował sytuację w oświadczeniu dotyczącym złożonego przez artystów VFX wniosku:

Przez prawie pół wieku pracownikom branży efektów wizualnych odmawiano takiej samej ochrony i świadczeń, na jakich polegali ich współpracownicy i członkowie załogi od początku hollywoodzkiego przemysłu filmowego. To historyczny pierwszy krok dla pracowników VFX, którzy wspólnie domagają się szacunku dla wykonywanej przez nas pracy.

Artyści VFX postanowili wziąć w sprawy w swoje ręce, kiedy spłynęła na nich fala krytyki za jakość efektów specjalnych w takich filmach jak Ant-Man i Osa: Kwantomania, Thor: Miłość i grom czy w serialu Mecenas She-Hulk, a później na jaw wyszło karygodne traktowanie pracowników przez same studio. Praca nad efektami specjalnymi zajmuje wiele godzin, przy czym terminy są napięte, co może prowadzić do przeciążenia pracowników i pogorszenia ich życia zawodowego.

Wspólne działanie pracowników Marvela może przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim związek zawodowy może negocjować lepsze wynagrodzenia, korzystniejsze godziny pracy oraz ogólną poprawę warunków pracy dla członków ekipy VFX. Może również chronić prawa pracowników i zapewniać wsparcie w sytuacjach konfliktowych.

Warto podkreślić, że ta inicjatywa może również wpłynąć na inne wytwórnie filmowe i branżę rozrywkową jako całość. Pracownicy od efektów specjalnych odgrywają kluczową rolę w tworzeniu wizualnych arcydzieł, które przyciągają miliony widzów na całym świecie. Ich profesjonalizm i zaangażowanie zasługują na godziwe traktowanie i satysfakcję z wykonywanej pracy.

Marcel Bojar

Marcel Bojar

Zakochany w kinie już od najmłodszych lat. Ukończył kurs w Wajda School, a później działał na kilku planach filmowych. Obecnie pracuje w kinie, gdzie oprócz zwykłych seansów prowadzi Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, dzieląc się swoją pasją i wiedzą z dziećmi w różnym wieku. Pracę w GRYOnline.pl rozpoczął w maju 2023 roku. Jako że jego zawód pozwala mu być na bieżąco z najnowszymi filmami, na łamach serwisu skupia się głównie na newsach filmowych. Kilka lat temu porzucił siedzenie przy biurku i granie na komputerze na rzecz kanapowego grania na konsoli. Chciałby w końcu nakręcić swój film, chociaż zaczął twierdzić, że jest już na to za stary.

Deadpool i Wolverine na osi czasu Marvela. Kiedy rozgrywa się to widowisko?

Deadpool i Wolverine na osi czasu Marvela. Kiedy rozgrywa się to widowisko?

Czy Deadpool i Wolverine jest odpowiedni dla dzieci? Kategoria wiekowa nowego filmu Marvela

Czy Deadpool i Wolverine jest odpowiedni dla dzieci? Kategoria wiekowa nowego filmu Marvela

Deadpool i Wolverine - czy jest scena po napisach?

Deadpool i Wolverine - czy jest scena po napisach?

„To nie miał być mój film”. Aktor z Iron Mana 2 twierdzi, że wycięto 80% jego scen, bo jego występ przyćmił Roberta Downeya Jr

„To nie miał być mój film”. Aktor z Iron Mana 2 twierdzi, że wycięto 80% jego scen, bo jego występ przyćmił Roberta Downeya Jr

„Wszystko się zmieni”. Steven Spielberg ostrzegł Antonio Banderasa, że Maska Zorro będzie jednym z ostatnich filmów, które oprą się CGI

„Wszystko się zmieni”. Steven Spielberg ostrzegł Antonio Banderasa, że Maska Zorro będzie jednym z ostatnich filmów, które oprą się CGI