Obcy: Romulus - czym jest hybryda człowieka i ksenomorfa w nowym filmie sci-fi?

W filmie Obcy: Romulus pojawia się przerażające stworzenie będące hybrydą człowieka i ksenomorfa. Wyjaśniamy, czym jest ten osobnik.

science fiction
Pamela Jakiel 20 sierpnia 2024
2
Źrodło fot. Obcy: Romulus, Fede Alvarez, 20th Century Studios, 2024
i

Uwaga, tekst zawiera spoilery dotyczące filmu Obcy: Romulus.

Obcy: Romulus to najnowsza odsłona słynnej franczyzy sci-fi zapoczątkowanej przez Ridleya Scotta w 1979 roku. Widowisko Fede’a Alvareza zbiera pozytywne opinie, a wielu krytyków zwraca uwagę, że film stanowi dla serii powrót do korzeni. Wszyscy, którzy widzieli dzieło, zapewne zgodzą się z tym, że w fabule obecne są elementy horroru, a najbardziej przerażające momenty czekają na odbiorców w trzecim akcie. To właśnie pod koniec produkcji pojawia się przerażająca hybryda człowieka i ksenomorfa.

Obcy: Romuls – czym jest hybryda człowieka i ksenomorfa?

Budzące grozę stworzenie stanowi połączenie człowieka i ksenomorfa i jest potomkiem Kay. Grana przez Isabelę Merced ciężarna bohaterka wskutek zmagań z obcymi odniosła duże obrażenia. Kiedy zostaje sama w windzie, postanawia wstrzyknąć sobie formułę Prometeusza, która teoretycznie powinna ją uleczyć.

Niestety decyzja okazuje się niefortunna, ponieważ czarny specyfik przyspiesza ciążę i sprawia, że płód mutuje, Kay zaś rodzi przerażającą hybrydę człowieka i ksenomorfa. Potomek szybko rośnie i błyskawicznie staje się w pełni dorosłym osobnikiem łączącym w sobie cechy ludzkie (dwunożna postawa) i obcego (kwas zamiast krwi).

Co ciekawe, Obcy: Romulus nie jest pierwszym filmem w słynnej serii sci-fi, w którym możemy zobaczyć połączenie człowieka i ksenomorfa. Osobnik z produkcji Fede’a Alvareza wydaje się jednak najbardziej przerażającą hybrydą. Wcześniej podobne stworzenie mogliśmy zobaczyć w widowisku Obcy: Przebudzenie. W dziele z 1997 roku noworodek postrzegający Ripley jako swoją matkę nie chciał jej skrzywdzić, natomiast stworzenie z Romulusa zabija Kay.

Obcy: Romulus zadebiutował w kinach 15 sierpnia.

Pamela Jakiel

Pamela Jakiel

Filmoznawczyni, absolwentka MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej praca magisterska dotyczyła nowej duchowości w kinie współczesnym. Redaktorka serwisu Filmomaniak od kwietnia 2023 roku, wspiera redaktora prowadzącego i szefową wszystkich newsmanów. Wcześniej pisała do naEkranie. Jeśli po raz setny nie ogląda Dziewiątych wrót, to po raz pierwszy czyta książki Therese Bohman i Donny Tartt. Woli gnozę od grozy, dramaty od horrorów, Junga od Freuda. W muzeach tropi obrazy symbolistów. Biega długie dystanse, jeszcze dłuższe pokonuje gravelem. Uwielbia jamniki.

„Nie kryli swojego niezadowolenia”. Hiroyuki Sanada ocalił hit za 140 mln dolarów, choć reżyser nie chciał gwiazdy Shoguna w głównej roli obok Toma Cruise’a

„Nie kryli swojego niezadowolenia”. Hiroyuki Sanada ocalił hit za 140 mln dolarów, choć reżyser nie chciał gwiazdy Shoguna w głównej roli obok Toma Cruise’a

„To był poważny moment, ponieważ aktorka naprawdę umarła”. Teoria wielkiego podrywu zawiodła fanów w tej jednej scenie i do dziś nie daje im to spokoju

„To był poważny moment, ponieważ aktorka naprawdę umarła”. Teoria wielkiego podrywu zawiodła fanów w tej jednej scenie i do dziś nie daje im to spokoju

„Uważam, że było to konieczne”. Brooklyn 9-9 w odcinku, z którego Terry Crews jest dumny, na chwilę zapomniało, że jest komedią

„Uważam, że było to konieczne”. Brooklyn 9-9 w odcinku, z którego Terry Crews jest dumny, na chwilę zapomniało, że jest komedią

„To była trudna lekcja”. Ceniony reżyser zapewnił, że już nigdy nie będzie pracował z Julią Roberts

„To była trudna lekcja”. Ceniony reżyser zapewnił, że już nigdy nie będzie pracował z Julią Roberts

„Byłem w potrzasku”. Ten film z 2012 roku wart 100 mln dolarów ocalił karierę Hugh Granta i pomógł mu ponownie czerpać przyjemność z aktorstwa

„Byłem w potrzasku”. Ten film z 2012 roku wart 100 mln dolarów ocalił karierę Hugh Granta i pomógł mu ponownie czerpać przyjemność z aktorstwa