Netflix zyskał 7 mln subskrybentów, ale spodziewa się spadku przez walkę z dzieleniem kont

Serial Wednesday najwyraźniej znacząco podbił wyniki sprzedażowe Netfliksa, jednakże planowane zmiany dotyczące współdzielenia kont mogą odwrócić dobrą passę.

news
Karolina "KayRoo" Myślińska 21 stycznia 2023
6
Źrodło fot. Unsplash, Thibault Penin
i

Netflix pochwalił się niedawno zaskakująco dobrymi wynikami sprzedażowymi dotyczącymi ostatniego kwartału 2022 roku. Jak podaje portal Variety, na przestrzeni trzech ostatnich miesięcy platforma zyskała ponad 7,5 miliona nowych subskrybentów, przewyższając przewidywania o 2 miliony. Netflix zakończył więc zeszły rok z wynikiem ponad 230 milionów subskrybentów na całym świecie, co stanowi czteroprocentowy wzrost względem 2021 roku.

Przyczyn tak wysokich zysków można upatrywać między innymi w ogromnym sukcesie Wednesday. Serial Tima Burtona zadebiutował we wspomnianym czwartym kwartale i przez wiele tygodni okupował wysokie miejsca w cotygodniowych rankingach Top 10. Oprócz tego na wspomniany przedział czasowy przypadło też wprowadzenie w 12 krajach tańszej wersji abonamentu zawierającej reklamy.

Owa alternatywna opcja subskrypcji wciąż jest czymś nowym i stanowi swego rodzaju eksperyment, jednakże Netflix nie zwalnia tempa i w 2023 roku planuje wprowadzić kolejne zmiany na platformie. O prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjnej z nich pisaliśmy między innymi w grudniu. Chodzi oczywiście o walkę z nagminnym współdzieleniem kont, które stanowiło utrapienie Netfliksa od dłuższego czasu.

Greg Peters, jeden z dyrektorów głównych korporacji, nazywa planowaną zmianę „delikatną sugestią” skierowaną do dotychczasowych odbiorców. Docelowo nowa polityka ma zniechęcić użytkowników do dalszego nadużywania opcji współdzielenia konta i zmotywować do płacenia większych kwot. Zarząd Netfliksa jest świadomy, że zmiana może spotkać się z negatywnym odbiorem, jednakże rok 2023 ma być czasem maksymalizacji zysków, nawet kosztem spadku liczby subskrybentów.

Oprócz wspomnianej krucjaty, planowane jest również większe skupienie na materiałach dotyczących sportu. Netflix w grudniu ubiegłego roku nawiązał współpracę z Nike, czego efektem są serie fitnessu dostępne na platformie. Ted Sarandos, drugi dyrektor główny, powiedział na łamach Variety: „Czy ludzie chcą korzystać z Netfliksa w celu zadbania o kondycję? Jeśli tak, chcielibyśmy dalej to umożliwiać”.

Czy myślicie, że wspomniane plany zarządu platformy na 2023 rok przyniosą oczekiwany wzrost zysków?

POWIĄZANE TEMATY: Netflix VoD

Karolina "KayRoo" Myślińska

Karolina "KayRoo" Myślińska

Medio- i groznawczyni z wykształcenia. Na łamach GRYOnline.pl pisze głównie o wydarzeniach ze świata filmów, seriali czy gier. Pasjonuje ją szeroko pojęta popkultura, w szczególności muzyka i kino, choć ostatecznie to grom wideo poświęciła swoją akademicką karierę. Jest wielką fanką Pokémonów, co udowadnia znajomością każdego z 905 stworków i nałogowym graniem w Pokémon GO. Od zawsze miała wiele do powiedzenia o konsumowanych przez siebie tekstach kultury i pewnego dnia postanowiła zrobić z tego użytek, próbując sił w dziennikarstwie. Ponadto interesuje się anime, sztuką i digital paintingiem, a wolne chwile spędza na rysowaniu. Jeśli w Twojej okolicy jest jakiś festiwal muzyki lub fantastyki, to prawdopodobnie ją na nim spotkasz. Możliwe nawet, że w roli wolontariusza.

Czy powstanie 2. sezon serialu Problem trzech ciał?

Czy powstanie 2. sezon serialu Problem trzech ciał?

Kiedy Mother of the Bride będzie na Netflixie?

Kiedy Mother of the Bride będzie na Netflixie?

Kiedy Kogel Mogel 5 będzie na Netflixie?

Kiedy Kogel Mogel 5 będzie na Netflixie?

Problem trzech ciał - recenzja. Serial Netflixa to niezła adaptacja trudnego do przełożenia SF

Problem trzech ciał - recenzja. Serial Netflixa to niezła adaptacja trudnego do przełożenia SF

Problem trzech ciał od dziś obejrzysz na Netflixie. Megaprodukcja sci-fi od twórców Gry o tron kosztowała więcej niż hit HBO

Problem trzech ciał od dziś obejrzysz na Netflixie. Megaprodukcja sci-fi od twórców Gry o tron kosztowała więcej niż hit HBO