Disney Plus ze świetnym startem w Polsce; platforma dominuje nad HBO Max

Zaledwie w tydzień od debiutu w Polsce Disney+ zgromadziło prawie 2 miliony widzów, tym samym wyraźnie górując nad konkurencją w postaci chociażby HBO Max, którego debiut w kraju nad Wisłą nie był równie spektakularny.

news
Ignacy Kruk 27 czerwca 2022
4

Źródło: Disney+

Według ostatnich doniesień firmy analitycznej Nielsen, włodarze Disneya mogą otwierać szampana. Disney+ bowiem osiągnął znaczny sukces na polskim rynku. Platforma w krótkim czasie zdeklasowała bezpośrednią konkurencję i w pierwszym tygodniu zgromadziła przed ekranami aż 1,9 miliona widzów.

Powyższa liczba robi szczególne wrażenie, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że HBO Max w równym czasie zebrało 1,2 miliona oglądających, abstrahując nawet od faktu, że część klientów platformy stanowili dawni użytkownicy HBO GO.

Gdzie oglądamy produkcje Disney+?

Według raportu większość widzów z Polski, bo aż 1,2 miliona, ogląda treści Disney+ na telewizorach. Wielu korzysta również z komputerów (430 tys.) i telefonów (373 tys.). Trzeba przyznać, że powyższe liczby nie są zbyt zaskakujące, jako że podczas oglądania filmów oraz seriali jakość i wielkość ekranu zdają się być na ogół ważniejsze niż mobilne zalety, jakie oferują telefony i tablety.

Liczba widzów, którzy oglądali treści Disney+ na danym urządzeniu:

  • łącznie na wszystkich urządzeniach – 1,9 mln;
  • telewizory – 1,2 mln;
  • komputery – 427 tys.;
  • telefony – 373 tys.;
  • tablety – 63 tys.

Ile czasu spędzamy z Disney+?

Bogata biblioteka treści od Disneya najwyraźniej dość skutecznie absorbuje naszą uwagę. Analiza firmy Nielsen wykazuje bowiem, że użytkownicy spędzają na platformie średnio 1 godzinę i 13 minut. W tym zestawieniu wygrywają jednak komputery, na których widzowie oglądali treści średnio przez 1 godzinę i 32 minuty.

Średni czas, który widzowie spędzali na oglądaniu treści Disney+:

  1. łącznie na wszystkich urządzeniach – 1h 13m;
  2. komputery – 1h 32m;
  3. telewizory – 1h 7m;
  4. tablety – 54m;
  5. telefony – 44m.

Warto wspomnieć, że wymienione liczby przedstawiają wyniki platformy zaledwie po pierwszym tygodniu, niewykluczone więc, że liczba subskrybentów mogła od tego czasu znacznie wzrosnąć.

Oferta Disney+

W ramach przypomnienia – abonament Disney+ (w cenie 28,99 zł za miesiąc i 289,90 zł za rok) oferuje dostęp do ponad 800 filmów i 1800 seriali. W stale rozrastającej się bibliotece platformy znajdziemy m.in. produkcje z uniwersum Marvela, Gwiezdnych wojen, a także treści od National Geographic, Star i Pixara.

Jesteście subskrybentami Disney+? Jeżeli tak, co sądzicie o tej platformie?

Autor: Ignacy Kruk

Obcy: Romulus - gdzie obejrzeć? Kiedy film będzie na Disney Plus?

Obcy: Romulus - gdzie obejrzeć? Kiedy film będzie na Disney Plus?

Diuna: Proroctwo - ile odcinków ma serial sci-fi i kiedy nowy pojawi się na Max? Harmonogram premier wszystkich epizodów

Diuna: Proroctwo - ile odcinków ma serial sci-fi i kiedy nowy pojawi się na Max? Harmonogram premier wszystkich epizodów

Książę w Nowym Jorku 2 - czy jest na Netflixie? Gdzie obejrzeć film z Eddiem Murphym?

Książę w Nowym Jorku 2 - czy jest na Netflixie? Gdzie obejrzeć film z Eddiem Murphym?

Kiedy 2. sezon The Last of Us będzie na Max? Jest orientacyjna data premiery

Kiedy 2. sezon The Last of Us będzie na Max? Jest orientacyjna data premiery

Pingwin - czy będzie 2. sezon serialu HBO z Colinem Farrelem? „Jest wspaniały pomysł na nową serię"

Pingwin - czy będzie 2. sezon serialu HBO z Colinem Farrelem? „Jest wspaniały pomysł na nową serię"