Disney Plus też wprowadza wersję z reklamami

Platforma streamingowa Disney+, podobnie jak Netflix, planuje wprowadzenie tańszego pakietu zawierającego reklamy. Znamy już pewne szczegóły nowego projektu.

news
Kamil "grim_reaper" Kleszyk 18 maja 2022
2

Zapewne niektórzy z Was pamiętają, jak jakiś czas temu informowaliśmy o tym, iż Netflix pracuje nad wersją tańszego abonamentu okraszonego treściami reklamowymi. Podobny zabieg w Stanach Zjednoczonych wprowadziło już m.in. HBO Max. W naszym kraju taką samą praktykę stosuje platforma VOD – Player. Jak podał portal Variety, Disney+ także jest bliski uruchomienia tańszej subskrypcji w zamian za wyświetlanie reklam w czasie programów.

Coś za coś

Do oficjalnego wejścia platformy na polski rynek pozostał niecały miesiąc. W mediach rozwija się kampania promocyjna związana z uruchomieniem Disney+ w naszym kraju. Nie jest tajemnicą, iż streamingowy gigant będzie mocno deptał po piętach konkurencji, a możliwe jest nawet, że prześcignie ją w wyścigu o zdobycie klientów. Przysłowiowym gwoździem do trumny rynkowych przeciwników Disney+ może być nowy projekt tańszego abonamentu z haczykiem w postaci emitowania treści reklamowych. Według dyrektora generalnego Disneya, Boba Chapeka, wprowadzenie nowej oferty dla subskrybujących będzie korzystne zarówno dla klientów platformy, samego serwisu, jak i reklamodawców.

Poszerzenie przedziału cenowego za usługi Disney+ pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większego grona odbiorców – powiedział na oficjalnej konferencji Bob Chapek.

Póki co nie znamy szczegółów na temat kosztów specjalnego abonamentu. Wiadomo tylko, iż opcja zostanie wprowadzona pod koniec 2022 roku w Stanach Zjednoczonych, a w 2023 roku poza ich granicami.

Krótko i nie dla wszystkich

Co ciekawe, według informacji, jakie udało się zdobyć, reklamy nie powinny być uciążliwe dla widzów. Na jedną godzinę programu przypadną bowiem cztery minuty treści zarezerwowanej dla reklamodawców. Jest to wynik do zaakceptowania biorąc pod uwagę, że jest to trzykrotnie mniej niż europejskie prawo dopuszcza w przypadku telewizji.

Warto przy okazji również podkreślić fakt, że treści reklamowe ominą profile dziecięce. Z kolei dorośli w czasie oglądania ulubionych produkcji, nie będą narażeni na przerywniki o treści szkodliwej czy polaryzującej – na przykład alkohol i polityka.

Na razie nie wiemy, jak w praktyce sprawdzi się nowa, tańsza wersja abonamentowa z reklamami od Disney+, ale na papierze nie wydaje się ona mocno zniechęcająca. Dajcie znać w komentarzach, co Wy sądzicie o takim pomyśle ze strony streamingowego giganta.

POWIĄZANE TEMATY: VoD Disney+ / Disney Plus

Kamil "grim_reaper" Kleszyk

Kamil "grim_reaper" Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Obcy: Romulus - gdzie obejrzeć? Kiedy film będzie na Disney Plus?

Obcy: Romulus - gdzie obejrzeć? Kiedy film będzie na Disney Plus?

Książę w Nowym Jorku 2 - czy jest na Netflixie? Gdzie obejrzeć film z Eddiem Murphym?

Książę w Nowym Jorku 2 - czy jest na Netflixie? Gdzie obejrzeć film z Eddiem Murphym?

Twisters już od dziś obejrzysz w streamingu. Katastroficzne widowisko z Glenem Powellem i Daisy Edgar-Jones trafiło na Max

Twisters już od dziś obejrzysz w streamingu. Katastroficzne widowisko z Glenem Powellem i Daisy Edgar-Jones trafiło na Max

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

Kiedy Joker 2 będzie w streamingu na Max?

„Nigdy więcej nie będziemy mówić o tej sprawie”. Matt Groening uznał ten odcinek Simpsonów za „pomyłkę” i wyparł się go

„Nigdy więcej nie będziemy mówić o tej sprawie”. Matt Groening uznał ten odcinek Simpsonów za „pomyłkę” i wyparł się go