Canal Plus musi zapłacić ogromną karę i zwrócić pieniądze klientom, których wprowadzono w błąd

Canal+ Polska musi zapłacić wielomilionową karę oraz zwrócić pieniądze klientom. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że gigant medialny wprowadzał ludzi w błąd nie informując prawidłowo o ofercie nowej usługi.

news
Zbigniew Woźnicki 8 stycznia 2024
5
Źrodło fot. Thibault Penin; Unsplash; 2022
i

Dzisiaj, 8 stycznia 2024 roku, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na Canal+ Polska. Jest to reakcja na skargi, jakie wpływały od klientów platformy, z których wynikało, że żądano od nich zapłaty za usługi, mimo że nie wiedzieli o ich istnieniu. UOKiK przychylił się do opinii zgłaszających i gigant ma zapłacić ponad 46 milionów złotych kary oraz zwrócić klientom pieniądze (vide uokik.gov.pl).

W ogłoszeniu podano, że wątpliwości prezesa UOKiK wzbudziły działania konsultantów pracujących z ramienia Canal+. Kontaktowali się z abonentami informując ich o przyznaniu dodatkowego pakietu lub darmowego prezentu, co jednak nie było prawdą. W rzeczywistości chodziło o przekonanie do podpisania całkowicie nowej i odrębnej umowy, co wiązało się z dodatkowymi kosztami.

UOKiK odsłuchał kilkaset nagrań rozmów związanych ze sprawą i według przedstawionych wniosków dzwoniący konsultanci robili wszystko, żeby namówić klientów do natychmiastowego wyrażenia zgody na aktywację usługi. Mieli między innymi informować, że z danym abonentem kontaktuje się konsultant z „działu wyróżnień”, lub stwierdzać, iż dana oferta jest dostępna dla ograniczonej liczby klientów.

Na początku faktycznie opłaty nie były pobierane, ale po kilku miesiącach wszyscy, którzy wyrazili zgodę na nową usługę, zaczęli otrzymywać nowe faktury związane z podwyższonymi kosztami abonamentu. Canal+ Polska przysługuje odwołanie i firma chce z tego skorzystać. Ogłosiła ona również, że wszystko przeprowadzono zgodnie z procedurami:

Zdaniem firmy zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą usług nadawcy. Konsultanci zewnętrzni w trakcie kontaktu z klientem nie ukrywali celu rozmowy, a skrypty rozmów, którymi się posługiwali, były przygotowane prawidłowo.

Jednocześnie Canal+ Polska poinformowało, że skala reklamacji usługi była niewielka, a złożone skargi były rozpatrywane na korzyść klientów.

POWIĄZANE TEMATY: VoD afery i skandale

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Oscarowy zakaz dla Richarda Gere'a. Dlaczego gwiazdor Pretty Woman nie mógł uczestniczyć w ceremonii przez 20 lat?

Oscarowy zakaz dla Richarda Gere'a. Dlaczego gwiazdor Pretty Woman nie mógł uczestniczyć w ceremonii przez 20 lat?

Kiedy Dark Matter będzie na Apple TV Plus? Daty premier odcinków serialu sci-fi

Kiedy Dark Matter będzie na Apple TV Plus? Daty premier odcinków serialu sci-fi

Kiedy Diuna 2 będzie na HBO Max?

Kiedy Diuna 2 będzie na HBO Max?

Kristen Stewart uważa, że Hollywood robi absolutne minimum, by wspierać reżyserki. „Wybraliście cztery kobiety. To fałszywe”

Kristen Stewart uważa, że Hollywood robi absolutne minimum, by wspierać reżyserki. „Wybraliście cztery kobiety. To fałszywe”

„Jest mi go szkoda”. Gwiazda Wiedźmina Netfliksa apeluje do „atakujących” fanów, by dali szansę Liamowi Hemsworthowi

„Jest mi go szkoda”. Gwiazda Wiedźmina Netfliksa apeluje do „atakujących” fanów, by dali szansę Liamowi Hemsworthowi